Uit eten en op gewicht letten

Natuurlijk wil je als je op je gewicht let ook buiten de deur wat eten of wat eten halen? Dan is het handig dat je niet teveel eet. Voldoende groenten bij je maaltijd kunnen daarbij helpen. Als je van tevoren al weet dat je uit eten gaat, kun je de lunch en het ontbijt wat kleiner maken. Zo kun je ’s avonds lekker van alles genieten!

Keuzetips voor als je uit eten gaat.

Bedenk van tevoren of je liever gaat voor een voor-of nagerecht. Je kunt ook alleen een hoofdgerecht kiezen, met koffie of thee erna!

Voorgerechten;

Bouillon, ongebonden soep of een simpele rauwkost salade kunnen een goed voorgerecht zijn. Tegenwoordig moet je vaak voor je brood extra betalen, zonde dus om dit te bestellen als je op je gewicht wilt letten. Je kunt ook vragen of ze het brood weg willen laten. Het is makkelijker om het niet te nemen als het niet op tafel staat.

Hoofdgerecht

Kies voor ongepaneerde producten zoals gegrild vlees of vis. Eet de groente en sla die erbij geserveerd wordt naar hartelust. Sla de frites of gebakken aardappelen over (vervang dit eventueel door brood) en vraag eventueel om extra groenten hiervoor in de plaats. Als je rijst of pasta bestelt, vraag dan eventueel naar de portie grootte.

Nagerechten

Kies voor koffie of thee (zonder suiker). Fruit (zonder ijs!)is ook altijd een goede keus.

Acohol

Elk glaasje alcohol levert je zo een 100 calorieën extra en het advies is om geen of niet meer dan 1 glas alcohol te drinken. Wil je toch graag alcohol drinken? Wissel het af met een glas water. Droge of rode wijn levert minder suikers dan zoete witte wijn en bier. Misschien kies je ervoor de BOB te zijn!

Rustig eten

Eet rustig leg tussen je happen je vork en mes neer. Deel eventueel het dessert, of eet een klein hapje mee van je disgenoot. Eet tot je genoeg hebt, je bord hoeft echt niet helemaal leeg.

%d bloggers liken dit: