Slik het maar: vitamines

Slikken van extra vitamines onzin!?
Er zijn vele instanties die het slikken van extra vitamines en mineralen niet nodig vinden, we krijgen voldoende binnen via onze voeding, hoe zit dat echt?

Tekorten
Voor veel mensen voorziet de voeding niet geheel in de ADH (aanbevolen dagelijkse hoeveelheid). Voedingsstoffen waar je al snel te weinig van binnenkrijgt zijn foliumzuur, vitamines A, D en mineralen, ijzer, zink en selenium binnen.

Als je eet volgens de voedingspiramide kan je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen. Behalve de hoeveelheid calcium die je op basis van de voedingspiramide binnenkrijgt is lager.

Hoeveel
Hoeveel vitamines en mineralen je precies nodig hebt blijft persoonlijk. Naast een natuurlijk variatie tussen personen is er ook een verschil in behoefte. Bepaalde ziektes, leefstijl en leeftijd kunnen de behoeften aan vitamines en mineralen verhogen….

Even slikken
Een vitamine pil kan een uitkomst zijn, als aanvulling op de voeding. Welke pil geschikt is hangt van veel factoren af. Wij raden aan dit altijd op advies te doen van een deskundige die op basis van het stappenplan-suppletie een advies maakt. Supplementen zijn een veilige aanvulling op de voeding, maar er zijn wel een aantal aandachtspunten die van belang zijn, zoals de interactie met medicijnen. Het stappenplan is ontwikkelt om er voor te zorgen dat de supplementen die je gebruikt zijn geschikt zijn voor het doel dat je beoogt. En veilig en effectief.

%d bloggers liken dit: